Parfümválasztási kisokos

Nem árt az illatok világában egy kis kalauzolás, mert rengeteget számít, hogy végül melyik az az aroma, ami befutóvá válik. Fűszeres vagy citrusos? Gyümölcsös vagy édes? Mindenkinek más áll jól, és nem éri meg beérni kompromisszumos megoldással, mert az illatok öltöztetnek, valamint hozzájárulnak a személyiség kiteljesedéséhez, úgyhogy egy cseppet sem mellékes, hogy melyek alkotják az egyénileg nyertes illatkompozíciót.

Íme, egy fontos különbségtétel!

Még mielőtt belemennénk abba, hogy mi az a három lépés, ami garantáltan elvezet az örömteli rátaláláshoz, célszerű tisztázni a különbséget az eau de parfum, a parfüm, és az eau de toilette között.

  • A parfüm a három típus közül legmagasabb koncentrációban tartalmazza az adott illatanyagot, vagyis a legerősebb. Kifejezetten kevés elegendő belőle, és a hatása akár 12 órán keresztül is kitart.
  • Az eau de parfum ehhez képest ugyan alacsonyabb százalékban büszkélkedik az adott illatkompozícióval, de ettől függetlenül még így is nyolc órán át érezni a jelenlétét.
  • A legkisebb koncentrációval az eau de toilette rendelkezik, ami nagyjából 4-6 órás illatozást tesz lehetővé.

Érdemes ezeket a különbségeket ismerni, és megéri annak is utánamenni, hogy személyesen melyik az a típus, ami a nagybetűs befutó. Mert van, akit például kifejezetten zavar a parfüm erőteljessége, megint másnak az eau de toilette túlságosan kevés. Egyik sem jó, vagy jobb, a lényeg a testre szabottságban rejlik.

Következzen a három lépés, ami a sikerhez vezet!

Az eau de parfum kipróbálásához nélkülözhetetlen a személyes jelenlét. Ha már megvan a kedvenc illat, akkor az internetes rendelés könnyű és kezes megoldás. De a tapasztalatszerzéshez nélkülözhetetlen a szaglás. Úgyhogy jó ötlet betérni vagy egy drogériába, vagy egy parfümériába, ahol nagy a választék, és akad elegendő tér a próbálgatásra, mert azért az illatok birodalmában akkor jó barangolni, ha nincsenek sürgető körülmények.

  1. Az első lépés az üvegben megszagolás. Ez az első találkozás úgymond az illattal. Nagyon meghatározó, és egyébként sokszor nagyon impulzív tapasztalás. Ha már ekkor nem jó érzések bukkannak fel, akkor érdemes félretenni az adott fajtát, és egy következővel próbálkozni. Viszont, ha az első reakció pozitív, akkor jöhet a következő lépés.
  2. A fújás. Mégpedig nem akárhova. A drogériákban, parfümériákban általában biztosítanak úgynevezett tesztcsíkokat, olyan papírlapokat, amikre ráfújható az adott illat. Igen ám, de a papír sohasem adhatja vissza azt a hatást, ami a bőrön amúgy kialakulna. Éppen ezért a vékonyabb bőrfelületek a megfelelőek erre a próbatételre, például vagy a csukló, vagy a nyak bőre.
  3. A ráfújást követően jön a harmadik szakasz, ami egy picit idegőrlőnek tűnhet, mégis lényeges, ez pedig a várakozás. Jó esetben harminc, hatvan percet ildomos kihúzni, ami nagyon hosszú időnek tűnhet, főleg amikor az ember kíváncsi, lelkes és izgatott, de kifizetődő stratégia a türelem erényével élni, mert így egyértelművé válhat, hogy a kiszemelt illat pontosan, személyesen hogy mutat. A harminc-hatvan perc elteltével az illat erőteljessége csökken, és beáll arra a szintre, ami aztán az elkövetkezendő órákban végig érezhető, ezért annyira beszédes. A siker ezek után borítékolható!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás